Közlekedési értekezletet tartottak október 27-én a Bonyhád Városi Rendõrkapitányságon. Dudás Zsolt rendõrõrnagy adott tájékoztatást a baleseti statisztikáról, az adatok 2011. október 24-ig kerültek feldolgozásra. A Bonyhádi Rendõrkapitányság illetékességi területén, vagyis 29 település tekintetében 2008-ban 60, 2009-ben 62, 2010-ben 45, 2011-ben pedig 40 sérüléses baleset történt. Az idei év balesetei közül 2 volt halálos, 14 súlyos, 24 könnyû sérüléses, 4 esetben okoztak ittasan balesetet.
Bonyhád városában az idei évben nem történt halálos kimenetelû baleset, súlyos sérültrõl 7 esetben számoltak be, könnyû sérüléssel járó baleset volt 7, anyagi kár pedig 32 esetben. A baleseti okok között volt: szabálytalan elõzés, elsõbbségadás megsértése, irányváltás-kanyarodás, követési távolság be nem tartása. Bonyhádon nincs olyan utca, ahol kirívóan több volt a baleset, illetve ebbõl a szempontból a Szecska városrész a legbiztonságosabb.
A két általános iskola közelében lévõ gyalogátkelõhelyekre fokozott figyelmet fordít a rendõrség, és a Szent Imre utcában a megállni tilos tábla ellenére is autóval várakozó szülõket rendszeresen bírságolják. A Városháza közelében lévõ gyalogátkelõhely áthelyezésével beláthatóbb lett a terület, akárcsak a Spar áruháznál lévõnél. A Széchenyi iskolánál a tanulólétszám növekedésével megnõtt a forgalom is, így ráterelõdött a rendõrség figyelme az iskola mögötti útszakasz nehezen belátható kanyarulatára. Bejárás során döntenek majd arról, hogy a megállási tilalom, avagy az út kiszélesítése lenne a megfelelõ megoldás.
A város határában lévõ közlekedési lámpánál az utóbbi idõszakban nem történt baleset. Dudás Zsolt úgy jellemezte ezt a területet, hogy amikor mûködik a lámpa, biztonságos a keresztezõdés. Az más kérdés, hogy az autósok közül többen áthaladnak a tilos jelzésen, ennek a helyszíni bírsága 100 ezer Ft. A 6-os számú fõút témakörében arról is szó esett, hogy a szociális otthonnál 2-3 évente történik sérüléses baleset, és ott szükség lenne jobb kivilágításra, illetve akár 70 km/h-s sebességkorlátozásra is.
Lakók kezdeményezték, hogy a Kõrösi Cs. S. utcában helyezzenek el „fekvõrendõrt”, illetve itt és a Móricz Zsigmond – Május 1. utca keresztezõdésében fessenek fel gyalogátkelõhelyet. Az önkormányzat munkatársai bejárást végeztek és nem tartják indokoltnak a felvetéseket, mert nincs akkora forgalom. Viszont a gyorshajtók kiszûrése érdekében kérték a többszöri rendõri jelenlétet.
Ónodi Szabolcs gimnáziumigazgató elmondta, hogy a Nemzeti Alaptanterv alapján kötelezõ lesz a Kresz szabályainak oktatása. Az igazgató szívesen kezdeményezné azt is, hogy a kerékpározás gyakorlati ismereteibõl vizsgázni kelljen a középiskolásoknak. Ekkor vetõdött fel annak a témaköre is, hogy az egyirányú utcákban – ha csak nem indokolja valami ennek tiltását – a kerékpárosok mindkét irányban közlekedhetnek a Kresz szerint. Viszont ezt minden ilyen egyirányú utca mindkét végén táblával kell jelölni. Bonyhádon 22 egyirányú utca van, bejárás során fognak arról dönteni, melyekben engedélyezik a szembeforgalmat kerékpárral, és ide kikerülnek a megfelelõ jelzõtáblák.
A közlekedési értekezleten zárásként arról a rendelettervezetrõl volt szó, melyet az önkormányzat képviselõ-testülete tárgyalt a késõbbiekben. Ennek értelmében a Szabadság teret korlátozott várakozási övezetté nyilvánítanák, vagyis folyamatosan mindössze 1 órát parkolhatna 1-1 autó ezen a területen. A parkolás megkezdését minden autós maga jelezné az autó szélvédõjéhez kihelyezett beállított tárcsával, avagy a felírt idõponttal. A közterület felügyelõ lenne hivatott ellenõrizni a parkolási idõt, és annak túllépése esetén feljelentést tenne a rendõrség felé.