Megkezdõdhet a belterületi vízrendezés Kakasdon

20100618-3.jpgKakasd Község Önkormányzata pályázatot nyújtott be 2009 októberében a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökséghez. A DDOP-2010/5.1.5/B jelû kiírás a települési bel- és külterületi vízrendezést célozta. Az önkormányzat 2010. február 15-én értesült a pozitív elbírálásról, hogy a község belterületi vízrendezésének 1. ütemére közel 78 millió Ft-ot nyertek. A szükséges önerõ 10 %, vagyis a beruházás összértéke 86 millió 612 ezer Ft. A kivitelezési munkálatokra közbeszerzést írtak ki, melyet az Alisca Bau Zrt. nyert el. Az építtetõ és a kivitelezõ közötti szerzõdést június 16-án írta alá Bányai Károly, Kakasd Község Polgármestere, és Fülöp István, az Alisca Bau Zrt. gazdasági igazgatója. Ezzel a területátadás is megtörtént, és megkezdõdött a munka.

20100618-2.jpgBányai Károly polgármester elmondta, hogy a teljes megvalósítás lényegesen magasabb összeg lenne, most csak az 1. ütemre nyertek támogatást. A 6-os számú fõközlekedési úttól 625 méter hosszan lesz kilapozva az árok, egy közbülsõ szakaszon mederkotrást végeznek. Ahol a Keszli árok beérkezik a faluárokba, ott mindkét irányban 10-10 méter hosszan lapozzák le, míg magát a Keszli árkot 312 méter hosszan. A Deák és a Zrínyi utca találkozásánál pedig lesz két átereszbõvítés.

Az volt eddig a fõ probléma, hogy a Deák utcában lévõ két árok nem tudott összefolyni, ezért minden esõ után kilépett a medrébõl a víz és elöntötte a lakóházakat, majd az udvarokon át továbbhömpölygött a templomhoz, mintegy félméternyi magasságban. Így sok ház veszélybe került, ráadásul a 6-os útnál a mederkotrás nagyon nehézkes, mivel mindkét oldalon lakóépületek vannak. Azért adták be a pályázatot, mert itt állandóan felrakódik az iszap a nagy esõk után, miközben a hidak feltöltõdnek, mert nincs lefolyása a víznek. A beruházást követõen a hidak mederszintje egy szintbe kerülne, és ezáltal akadálytalanul elfolyna a víz, és megoldódna az itt lakók problémája. A kivitelezés határideje 2010. november 30., a pályázatban foglaltak szerint a teljes munka befejezése 2011. április 30.